obezite1

Obezite nedir?

Obezite genel olarak bedenin yağ kütlesinin yağsız kütleye oranının aşırı artması sonucu boy uzunluğuna göre vücut ağırlığının arzu edilen düzeyin üstüne çıkmasıdır.

Obezite nasıl ölçülür?

Obeziteyi belirlemek için yaygın olarak Beden Kitle İndeksi (BKİ) kullanılmaktadır. BKİ, bireyin vücut ağırlığının (kg), boy uzunluğunun (m cinsinden) karesine (BKI=kg/m2) bölünmesiyle elde edilen bir değerdir. Beden kitle İndeksi 30’un üzerindeyse obezite demektir.

Obezite Sınıflandırması
Obezite hastalıktır.

BKİ

• 18.5 kg altında ise zayıf
  • 18.5-24.9 kg arasında ise normal kilolu
  • 25-29.9 kg arasında ise fazla kilolu
  • 30-34.9 kg arasında ise I. derece obez
  • 35-39.9 kg arasında ise II. derece obez
  • 40 kg üzerinde ise III. derece morbid obez

Obezite nedenleri nelerdir?

• Aşırı ve yanlış beslenme alışkanlıkları
  • Yetersiz fiziksel aktivite
  • Yaş, cinsiyet
  • Eğitim düzeyi, sosyo – kültürel etmenler
  • Gelir durumu
  • Hormonal ve metabolik etmenler
  • Genetik etmenler
  • Psikolojik problemler
  • Sık aralıklarla çok düşük enerjili diyetler uygulama
  • Sigara- alkol kullanma durumu
  • Kullanılan bazı ilaçlar (antideprasanlar vb.)
  • Doğum sayısı ve doğumlar arası süre
obezite4
obazite1

Obezite nasıl tedavi edilr.

Obezitenin tedavisinde diyet, fiziksel aktivite, davranış tedavisi (beslenme modeli), ilaç tedavisi, kombine tedavi ve cerrahi tedavi gibi çeşitli tipte tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.Cerrahi dışı uygulanan yöntemler arasında endoskopik olarak mide balonu takılması ve mide botoks uygulaması yer almaktadır.

Sleeve Gastrektomi(Tüp mide) Ameliyatı

midenin hacminin küçültülmesi (yaklaşık 60-100cc) ve böylece hastanın çok az gıdayla tokluk hissetmesi hedeflenir. Bu amaçla, midenin belli bir bölümü cerrahi işlemle çıkarılır ve geriye tüp şeklinde bir mide bırakılır. Ayrıca midenin açlık hormonu salgılayan bölümü çıkarıldığı için hastada açlık hissi olmamaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı
Gastrik Bypass

Gastrik Bypass Ameliyatı

ilk amaç midenin küçültülmesinin sağlanmasıdır. Midenin küçülmesi ile daha az besin ile doyma hissi oluşacağından dolayı kilo verilmesine imkan sağlanmaktadır.Ayrıca besinlerin hızlı emilimi sağlanması için bağırsağın 150-200 cm’lik bölümünde yapılan müdahale (mide ile barsak arasına yapılan bağlantı) ile besin emilimi engellenerek daha kısa sürede dışarı atılmaktadır. Bağırsağın bu bölümü tamamen işlevsiz bırakılmaktadır.

Metabolik cerrahi(Transit Bipartisyon)

Obezite kaynaklı tip 2 şeker hastalığının tedavisinde uygulanan müdahale yöntemlerinden bir tanesi olan transit bipartisyon ameliyatı, son dönemin başarılı operasyonlarından bir tanesidir. Ameliyatın ilk aşaması biraz daha geniş bir tüp mide ameliyatıdır. Bu sayede Ghrelin etkisinden, yani iştah azalması ve antiinsülin mekanizmasının zayıflatılması etkisinden faydalanılır. Midenin alt kısmından, mide çıkışının hemen gerisinden, ince barsak-kalın barsak bileşiminin 250. Cm’sine bir geçiş oluşturulur. Bu hastalarda ortalama % 94’e varan fazla kilonun kaybedildiği görülmüş, hastalar erkenden doyma hissi ile, diyabette % 86 düzelme yaşamıştır.

Transit Bipartisyon
mideBotoksu

Mide Botoksu

Mideye Botilinum toksin (botoks) uygulanması endoskopik yöntem ile midenin belirli bölgelerine Botilinum toksin enjekte edilmesi esasına dayanan nispeten yeni bir kilo verdirme yöntemidir. Bu yöntemde mide kaslarının kasılması sınırlandırılarak mide boşalma süresi gecikir ve hastada iştah kaybı elde edilir.

Kaliteli yaşam için bize ulaşın.

Obezite çağın en önemli hastalıklarından biri olarak dünyayı ve ülkemizi tehdit etmeye devam ediyor.