Hemoroid oldukça yaygın görülen ve neredeyse her 5 kişiden 4 ünde rastlanan bir hastalıktır.Hemoroidin ilk döneminde teşhis edilmesi çok rahat bir şekilde tedavi imkanı sağlarken, ilerleyen dönemlerde teşhis edilmesi halinde ciddi problemler yaşanabilmektedir.

Basur ya da mayasıl olarak da bilinen hemoroid anal kanaldaki damar yastıkcıklarının sarkması ve sıkışarak kanaması ile gelişen bir hastalıkdır. Hemoroid hastalığı toplumda çok yaygın olarak bulunur. İç hemoroid ile dış hemoroid olmak üzere iki türü mevcuttur. İç hemoroidler  genelde ağrısız, dış hemoroidler ise ağrılıdır.

hemoroidbelirti

Hemoroid belirtileri nelerdir.

• Makattan kanama
• Ağrılı dışkılama
• Makatta şişlikler (meme) oluşması
• Makatta kaşıntı ve bazen akıntı

Kişilerde   bu belirtilerin bulunması halinde, baska malign(kötü huylu) hastalıklardan ayırım yapılabilmesi için; mutlaka bir  genel cerrahi uzmanı tarafından muayene edilmesi gerekmektedir.

Hemoroid tedavisi nasıl olur.

Hemoroid tedavisinde uygulanan çeşitli tedaviler vardır. Tedavi seçenekleri cerrahi ve cerrahi olmayan olmak üzere ikiye ayrılır. Hangi yöntem ile tedavi edileceği hemoroidin derecesine göre cerrah tarafından belirlenir. İleri düzeydeki hemoroidler cerrahi müdahale ile tedavi edilir. Cerrahi olmayan tedaviler; lazerle hemoroid tedavisi, lastik band ligasyon yöntemi (lastikle boğma), infrared koagülasyon, skleroterapi yöntemidir.

hemoroidtedavi1

Lazer hemoroid tedavisi

Son zamanlarda hemoroid tedavisinde en çok tercih edilen uygulamadır. Lazerle hemoroid tedavisinde kümelenmiş olan kan damarları lokal anestezi altında lazer ile yakılır. Lazer ile tedavide komplikasyon oluşma riski yok denecek kadar azdır ve tedavi sırasında ve sonrasında kanama görülmez. Dokular hasara uğramaz, bu da iyileşme sürecinin daha acısız ve hızlı geçmesine olanak sağlar.

Skleroterapi

İç hemoroidlere uygulanan skleroterapi hemoroid memelerinin içerisine enjeksiyon ile tahrip edici bir ilaç gönderilip hemoroidin iyileşmesi hedeflenir.  İşlem ağrısız gerçekleşir. Başarı oranı lazer yöntemi ve lastik bant ligasyon yöntemine göre daha düşüktür. Hemoroidin tekrarlama ihtimali bu yöntemle yüksektir. Yatış gerektirmez. İşlem 5 dakika kadar kısa sürer.. İşlem sonrasında hasta günlük aktivitelerine kaldığı yerden devam edebilir.

hemoroidtedavi2
hemoroidtedavi3

Hemoroid Ameliyatı

Ameliyat hemoroidin ilerleyen evrelerinde tercih edilir. Ameliyatla hemoroid tedavisi diğer yöntemlere göre daha kesin sonuç veren bir tedavi yöntemidir. Genellikle spinal anestezi (belden aşağısı hissedilmez) yöntemi ile yapılmaktadır. Ameliyat sonrasında dikkat edilmesi gereken hususlara özen gösterildiği takdirde hastalar problem yaşamamaktadır.

Mutlu yaşam çok yakınınızda...

Hastalıklarla beraber yaşamak zorunda değilsiniz. Sağlıklı yaşama uluşmak için bize ulaşın.